Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων στον Οργανισμό «Το Χαμόγελο του Παιδιού»

04 Οκτωβρίου 2023

Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων στον Οργανισμό «Το Χαμόγελο του Παιδιού»

4 Οκτωβρίου

Η Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων γιορτάζεται με διαφορετικούς τρόπους σε όλο τον κόσμο. Οι τρόποι είναι πολλοί αλλά με έναν κοινό στόχο, να γιορτάσουμε τα πλάσματα αυτά και τον δεσμό που αναπτύσσουμε μαζί τους, που εκτός από συντροφιά, προσφέρουν στον άνθρωπο πολλά ακόμα οφέλη. Οι έρευνες αποδεικνύουν πώς ο δεσμός ανθρώπου-ζώου έχει θετική επίδραση, είτε πρόκειται για ιδιοκτησία κατοικίδιων ζώων είτε για θεραπεία με τη βοήθεια ζώων.

Τα ζώα συντροφιάς μπορούν να γίνουν αντιληπτά και ως πηγές υποστήριξης καθώς παρουσιάζουν τα συναισθήματά τους αυθεντικά, συνεισφέρουν στην αύξηση της συναισθηματικής έκφρασης, λειτουργούν ως κίνητρο για τη βελτίωση των επιδόσεων, στην μείωση των επιπέδων άγχους, βοηθούν στην ενθάρρυνση της γνωστικής, σωματικής, κοινωνικής και συναισθηματικής ανάπτυξης των παιδιών και ακόμα περισσότερα οφέλη.

«Το Χαμόγελο του Παιδιού» φέτος γιορτάζει την ημέρα αυτή, με ιστορίες από τα παιδιά που μεγαλώνουν στα Σπίτια του και τους τετράποδους φίλους τους, από τους μαθητές-εθελοντές του Ευρωπαϊκού Εθελοντικού Μαθητικού Δικτύου YouSmile και τους δικούς τους φίλους, από την Κυνοφιλική Ομάδα της Ομάδας Έρευνας και Διάσωσης «Θανάσης Μακρής», από ιστορίες του αγροκτήματος του στο Κορωπί.

Σκοπός αυτής της δράσης είναι να αναδειχθεί το πόσο σημαντική είναι η ύπαρξη σχέσης μεταξύ παιδιών και ζώων, η επαφή τους με την φύση, η καλλιέργεια ενσυναίσθησης, σεβασμού προς το περιβάλλον, υπευθυνότητας, νοιαξίματος και φυσικά η παρέα ώστε η ευημερία τους και τα βασικά δικαιώματά τους να διατηρούνται πάντα στο ακέραιο. Σας παραθέτουμε φωτογραφίες και παιδικές μαρτυρίες.

*

«Το σκυλάκι το λένε Άρη. Είναι 7 ετών. Το μοναδικό που έχει αυτό το σκυλί είναι η συντροφιά του. Η παρουσία του είναι πολύ σημαντική για τη ζωή μου γιατί όπως οι άνθρωποι έτσι και τα ζώα καταλαβαίνουν τι νιώθεις».

Φένια Β., YouSmiler

*

«Το γαϊδουράκι μας, η Ζαίρα μας δείχνει τη χαρά και τον ενθουσιασμό της όταν την πλησιάζουμε, κουνώντας το κεφάλι της. Ένα από τα πιο κακοποιημένα ζώα της ελληνικής υπαίθρου, τα γαϊδουράκια, βρίσκονται στην παρέα των ζώων της φάρμας του Πολυχώρο μας για να φροντιστούν και να πάρουν αγάπη.

»Τα παπάκια μας προφυλαγμένα από τη ζέστη, τσαλαβουτούν στο νερό και δημιουργούν τις πιο ωραίες και "δροσερές" στιγμές της καθημερινότητας στη Φάρμα του Πολυχώρου μας».

Αγρόκτημα Κορωπί

*

 «Από εδώ η Μιλού. Η Μιλού είναι ένα λαμπραντόρ που ήρθε στην οικογένεια μας πριν από 2 χρόνια. Είναι μεσαίου μεγέθους και είναι 2 ετών. Η Μιλού έχει την υπερδύναμη να πεινάει ακόμα και όταν έχει φάει πριν 1 λεπτό. Βέβαια έχει αδυναμία στα παπούτσια και τα μαγνητάκια. Όταν είμαι στεναχωρημένη νιώθω πως κάπως με ένα μαγικό τρόπο με καταλαβαίνει χωρίς να της πω το οτιδήποτε. Μου κρατάει συντροφιά χωρίς να με κρίνει, όπως κάνουν οι άνθρωποι. Αυτή λοιπόν ήταν η Μιλού»

Αφροδίτη Τσ., YouSmiler

*

«Ο μαυρούλης είναι ένας γατούλης 4 μηνών μου αρέσει πολύ γιατί είναι μαύρος και έχει πολύ γλυκό πρόσωπο, όταν τον βλέπω θέλω να τον πνίξω στα φιλιά!!!»

 

«Η ξινούλα είναι μια γατούλα 4 μηνών, την φωνάζω έτσι γιατί μόνο εμένα αφήνει να την χαϊδεύω. Είναι πολύ όμορφη και τρίχρωμη. Την αγαπώ επειδή είναι ο μυστικός μου φύλακας και νιώθω καλά όταν είμαστε μαζί!»

Παιδιά από Σπίτια του Οργανισμού

*

«Το κατοικίδιό μου είναι ένα αιλουροειδές θηρίο (γάτα) ονόματι "Τσιτσίκα". Είναι 1 χρονών και πολύ σκανταλιάρικο. Την είχα βρει στο χωριό μου κάτω από ένα παρκαρισμένο αμάξι να νιαουρίζει ασταμάτητα και την άρπαξα και την πήγα σπίτι. Από τότε ζει μαζί μας και είναι το πιο χαριτωμένο και ζαβολιάρικο μέλος της οικογένειας. Αυτό που την χαρακτηρίζει είναι τα τεράστια κίτρινα μάτια της»

Σταυρούλα Μ. YouSmiler

*

«Η Μάφιν είναι ένας εκπαιδευμένος και πειθαρχημένος σκύλος έρευνας αγνοουμένων, που έχει βοηθήσει σε πολλές διασώσεις, όμως συχνά τις αρέσει να δίνει φιλιά και να μας φτιάχνει τη μέρα με τα γαυγίσμά της»

Κυνοφιλική Ομάδα, Ομάδας Έρευνας και Διάσωσης «Θανάσης Μακρής»

*

«Είναι ο δικός μας ΣΑΜ 3,5 ετών, είναι πολύ γλυκούλης, τον αγαπάμε πολύ πηγαίνουμε βόλτες και παίζουμε μαζί. Όταν πάμε στη γιαγιά τρέχουμε γύρω από το τραπέζι και ο ΣΑΜ μας κυνηγά».

Μιχαήλ Άγγελος & Αλέξανδρος

Βιβλιογραφία ερευνών:

  1. Sato, R., Fujiwara, T., Kino, S., Nawa, N., & Kawachi, I. (2019). Pet Ownership and Children’s Emotional Expression: Propensity Score-Matched Analysis of Longitudinal Data from Japan. International journal of environmental research and public health, 16(5), 758.
  2.  Crossman, M. K., Kazdin, A. E., & Knudson, K. (2015). Brief unstructured interaction with a dog reduces distress. Anthrozoös, 28(4), 649-659.
  3. Wanser, S. H., Vitale, K. R., Thielke, L. E., Brubaker, L., & Udell, M. A. (2019). Spotlight on the psychological basis of childhood pet attachment and its implications. Psychology research and behavior management, 12, 469.
  4. Purewal, R., Christley, R., Kordas, K., Joinson, C., Meints, K., Gee, N., & Westgarth, C. (2017). Companion animals and child/adolescent development: a systematic review of the evidence. International journal of environmental research and public health, 14(3), 234.
  5. Parish-Plass, N. (2008). Animal-assisted therapy with children suffering from insecure attachment due to abuse and neglect: A method to lower the risk of intergenerational transmission of abuse? Clinical child psychology and psychiatry, 13(1), 7-30.
  6. Vidović, V. V., Štetić, V. V., & Bratko, D. (1999). Pet ownership, type of pet and socio-emotional development of school children. Anthrozoös, 12(4), 211-217.
  7. Bodsworth, W., & Coleman, G. J. (2001). Child–companion animal attachment bonds in single and two-parent families. Anthrozoös, 14(4), 216-223.
  8. Wohlfarth, R., Mutschler, B., Beetz, A., & Schleider, K. (2014). An investigation into the efficacy of therapy dogs on reading performance in 6–7 year old children. Human-Animal Interaction Bulletin, 2(2), 60-73.
  9. Hergovich, A., Monshi, B., Semmler, G., & Zieglmayer, V. (2002). The effects of the presence of a dog in the classroom. Anthrozoös, 15(1), 37-50.
  10. Anderson, K. L., & Olson, M. R. (2006). The value of a dog in a classroom of children with severe emotional disorders. Anthrozoös, 19(1), 35-49.
  11. O’Haire, M. E., McKenzie, S. J., McCune, S., & Slaughter, V. (2013). Effects of animal-assisted activities with guinea pigs in the primary school classroom. Anthrozoös, 26(3), 445-458.